4 روش طبیعی و بی خطر برای از بین بردن جوش های صورت
نوشته شده توسط : رکسانا

در این مطلب از سیاره زیبایی قصد داریم 4 راه ساده و طبیعی برای از بین بردن جوش ها و آکنه های صورت به شما عزیزان معرفی کنیم که با دانستن آن ها دیگر نگران هیچ جوشی در صورت خود نخواهید بود.

آکنه یک بیماری پوستی شایع است که تقریباً 85٪ از افراد در برخی از نقاط زندگی خود را مبتلا می کنند.

علائم شامل جوش های مزاحم است که می تواند برای خلاص شدن از شر ناامیدکننده و دشوار باشد.

در حالی که درمان های معمولی می توانند از جوش ها خلاص شوند ، آنها اغلب با عوارض جانبی مانند سوزش پوستی و خشکی همراه هستند.

به همین ترتیب ، بسیاری از مردم برای خلاص شدن از شر جوش ها به سراغ گزینه های طبیعی روی آورده اند. با این حال ، در حالی که بسیاری از داروهای طبیعی آکنه در آنجا وجود دارد ، تنها تعداد معدودی از نظر علمی اثبات شده اند که به آنها کمک می کند.

در اینجا 4 روش طبیعی برای رهایی سریع جوش ها وجود دارد ، اگرچه ممکن است تحقیقات محدودی در مورد اثربخشی آنها برای این منظور داشته باشد.

 

1. درمان لکه ای با روغن درخت چای


روغن درخت چای از برگهای درخت Melaleuca alternifolia که بومی استرالیا است استخراج می شود.

این به دلیل توانایی آن در مبارزه با باکتری ها و کاهش التهاب پوست بسیار شناخته شده است. به طور خاص ، روغن درخت چای به مبارزه با P. acnes و S. epidermidis کمک می کند ، دو نوع باکتری که می تواند جوش ایجاد کند.

یک مطالعه نشان داد که 5٪ ژل روغن درخت چای تقریباً چهار برابر در کاهش ضایعات آکنه موثر بوده و تقریباً شش برابر در کاهش شدت آکنه نسبت به دارونما موثر است 

در مطالعه دیگر ، ژل حاوی 5٪ روغن درخت چای به عنوان یک لوسیون حاوی 5٪ بنزوئیل پراکسید ، یک داروی شایع آکنه (5 منبع معتبر) در کاهش جوش ها به همان اندازه مؤثر بود.

درمان روغن درخت چای همچنین منجر به عوارض جانبی کمتری از جمله خشکی ، سوزش و سوزش می شود.

ذکر این نکته حائز اهمیت است که روغن درخت چای بسیار قوی است و می تواند هنگام قرص مستقیم پوست ایجاد قرمزی و سوزش شود. به همین دلیل ، باید آن را با روغن حامل رقیق کرد.

به گفته مرکز ملی سلامت مکمل و یکپارچه ، فقط مقدار کمی تحقیق در مورد استفاده موضعی روغن درخت چای برای شرایط بهداشتی انجام شده است و تحقیقات محدودی نشان می دهد که روغن درخت چای ممکن است برای آکنه مفید باشد.

اگر تصمیم گرفتید که از آن لذت ببرید ، با خیال راحت از آن استفاده کنید و همیشه یک لکه آزمایشی را روی پوست خود انجام دهید ، زیرا روغن درخت چای می تواند بسیار تحریک کننده باشد و هرگز نباید روی پوست آن خنک شود.

نحوه استفاده از روغن درخت چای برای آکنه

1 قطره روغن درخت چای را با 1 روغن قاشق چایخوری ترکیب کنید.
یک سواب پنبه را درون مخلوط فرو کنید و مستقیماً روی جوش ها بمالید.
در صورت تمایل از مرطوب کننده استفاده کنید.
در صورت لزوم 1-2 بار در روز این روند را تکرار کنید.

 

2. درمان جوش با سایر روغنهای اساسی


علاوه بر روغن درخت چای ، بسیاری از روغنهای اساسی دیگر با خاصیت ضد باکتری و ضد التهابی می توانند به پاک سازی سریع جوش ها کمک کنند.

یک بررسی علمی بزرگ نشان داد که روغنهای اساسی دارچین ، گل سرخ ، اسطوخودوس و میخک با باکتریهای ایجاد کننده آکنه S. اپیدرمیدیس و P. acnes مبارزه می کنند (منبع 7Trusted).

همچنین نشان داده شده است که رزماری و لیموترش باعث مهار P. acnes (منبع 8Trusted) می شوند.

یک مطالعه توانایی های ضد آکنه روغن میخک ریحان ، 10 درصد بنزوئیل پراکسید و دارونما را مقایسه کرده است. هر دو روغن ریحان میخک 2 و 5 درصد می توانند در کاهش جوش نسبت به بنزوئیل پراکسید موثرتر و سریع تر باشند (منبع 9Trusted).

یک مطالعه دیگر نشان داد که ژل حاوی اسید استیک ، پرتقال و اسانس ریحان شیرین منجر به افزایش 75 درصدی میزان بهبودی جوش ها (منبع 10Trusteded) شد.

مانند روغن درخت چای ، این روغنهای اساسی بسیار غلیظ هستند و در صورت استفاده مستقیم بر روی پوست ، می توانند باعث تحریک شوند. حتماً تمامی روغنهای اساسی را با روغن حامل رقیق کنید ، قبل از استفاده منظم یک لکه آزمایش را انجام دهید و باید مصرف آن را قطع کنید.

نحوه استفاده از روغنهای اساسی برای آکنه

10 قطره روغن ضروری را با 1 اونس (30 میلی لیتر) روغن حامل ترکیب کنید.
یک سواب پنبه را درون مخلوط فرو کنید و مستقیماً روی جوش ها بمالید.
در صورت تمایل از مرطوب کننده استفاده کنید.
در صورت لزوم 1-2 بار در روز این روند را تکرار کنید.

3. چای سبز را روی پوست بمالید


بسیاری از افراد به دلیل فواید سلامتی آن ، چای سبز می نوشند ، اما در صورت استفاده مستقیم بر روی پوست نیز می تواند مفید باشد.

چای سبز حاوی فلاونوئیدها و تانن ها است ، که به مبارزه با التهاب و باکتری هایی که ممکن است باعث ایجاد جوش ها شود کمک می کند (11 ، 12).

همچنین در epigallocatechin-3-gallate آنتی اکسیدان (EGCG) بسیار حائز اهمیت است ، که نشان داده می شود با التهاب مبارزه می کند ، تولید سبوم را کاهش می دهد و رشد P. acnes را در افرادی که پوست مستعد آکنه دارند مهار می کند (منبع اعتماد 13).

مطالعات متعدد نشان داده است که افراد دارای آکنه در هنگام استفاده از عصاره 2-3٪ چای سبز روی پوست خود ، تولید سبوم و جوش های کمتری را تجربه می کنند (14Trusted Source، 15Trusted Source، 16Trusted Source).

تعداد معدودی از محصولات مراقبت از پوست در بازار وجود دارد که حاوی چای سبز هستند ، اما تهیه مخلوط خود در خانه بسیار ساده و مقرون به صرفه است.

نحوه استفاده از چای سبز برای جوش

چای سبز تند را در آب جوش به مدت 3-4 دقیقه تفت دهید.
بگذارید چای خنک شود.
آن را با یک توپ پنبه ای روی صورت خود بمالید یا آن را با استفاده از یک بطری اسپری بریزید.
آن را به مدت 10 دقیقه یا یک شب بگذارید و بعد صورت خود را با آب بشویید.
در صورت نیاز 1-2 بار در روز درخواست کنید. می توان آن را حداکثر 2 هفته در یخچال نگهداری کرد.

 

4- با آلوئه ورا مرطوب کنید


آلوئه ورا یک گیاه گرمسیری است که دارای برگهایی است که ژل روشنی تولید می کند.

با استفاده از پوست ، ژل آلوئه ورا برای مقابله با باکتریها ، کاهش التهاب و تقویت ترمیم زخم ها مؤثر است.

به همین دلیل ، این یک روش درمانی محبوب برای انواع بیماری های پوستی از جمله پسوریازیس ، بثورات پوستی ، بریدگی و سوختگی است.

مطالعات محدودی در مورد توانایی آلوئه ورا در مبارزه با جوش ها به طور خاص وجود دارد ، اما تحقیقات موجود امیدوار کننده است.

آلوئه ورا حاوی لوپئول ، اسید سالیسیلیک ، اوره اوره ، دارچین اسید ، فنل ها و گوگرد است که همگی باکتری هایی را که ممکن است باعث ایجاد جوش ها شوند مهار می کنند.

در یک مطالعه ، غلظت های مختلف ژل آلوئه ورا به یک روغن میخک ریحان اضافه شد و از نظر خاصیت ضد آکنه ارزیابی شد. هرچه غلظت آلوئه ورا در لوسیون بیشتر باشد ، در کاهش جوش ها مؤثرتر است (21).

یک مطالعه دیگر نشان داد که استفاده از 50٪ ژل آلوئه ورا با کرم ترتینوئین نسبت به کرم ترتینوئین به تنهایی در پاک کردن جوش ها موثر است. کرم ترتینوئین یک داروی آکنه است که از ویتامین A (منبع 22Trusted) تهیه شده است.

اگرچه ژل آلوئه ورا به خودی خود در معالجه جوش مؤثر نبوده ، اما اثرات ضد آکنه روغن میخک ریحان و کرم ترتینوئین را افزایش داده است.

در حالی که ژل آلوئه ورا ممکن است به خودی خود از بین بردن جوش ها کمک کند ، ممکن است هنگام ترکیب با سایر داروهای یا داروهای موثرتر باشد.

نحوه استفاده از ژل آلوئه ورا برای آکنه
با یک قاشق ژل را از برگهای آلوئه جدا کنید.
هنگام اعمال سایر درمان های آکنه ، ژل را روی پوست خود بمالید. ممکن است شما بخواهید که آن را با درمان دیگر خود مخلوط کنید و سپس این مورد را روی پوست خود بمالید. یا ، می توانید اول درمان آکنه را اعمال کنید و ژل آلوئه را روی آن اضافه کنید.
1-2 بار در روز یا به صورت دلخواه تکرار کنید.

داروهای طولانی مدت آکنه
چندین درمان آکنه طبیعی دیگر با استفاده مداوم و طولانی مدت مؤثر است.

اگرچه داروهای زیر ممکن است به سرعت از جوش ها خلاص نشوند ، اما می توانند به مرور زمان از بروز و بهبودی آکنه کمک کنند.

یک مکمل روی مصرف کنید
روی معدنی در بهبود زخم ها نقش دارد و می تواند به کاهش التهاب کمک کند.

به همین ترتیب ، به عنوان یک درمان احتمالی برای جوش ها مورد مطالعه قرار گرفته است.

تحقیقات نشان داده است که افراد مبتلا به آکنه تمایل به داشتن سطح روی کمتر در خون خود نسبت به افرادی که دارای پوست شفاف هستند (منبع اطمینان 23).

نشان داده شده است که مصرف مکمل روی به شما کمک می کند. در حقیقت ، مطالعات متعددی نشان داده اند که مصرف 30 تا 45 میلی گرم روی عنصری در روز می تواند جوش ها را به میزان قابل توجهی کاهش دهد (24 منبع معتبر ، 25 منبع معتبر ، 26).

در یک مطالعه خاص ، 48 نفر مبتلا به آکنه 3 بار در روز مکمل های روی مصرف کردند. پس از 8 هفته ، 38 نفر از آنها 80 تا 100٪ كاهش در جوشها را تجربه كردند (27).

روی به اشکال مختلف موجود است که هر یک مقدار مختلفی از عنصر روی را در خود دارد.

صرف نظر از اینکه چه شکلی را انتخاب می کنید ، بهتر است بیشتر از حد توصیه شده بالای 40 میلی گرم روی در روز مصرف نکنید.

مصرف بیش از حد روی ممکن است عوارض جانبی از جمله درد معده و سوزش روده ایجاد کند (28 منبع معتبر).

می توانید مکمل های روی را بصورت آنلاین خریداری کنید. دوز کمتری دریافت کنید تا از حد توصیه شده 40 میلی گرم تجاوز نکنید.

 





:: برچسب‌ها: جوانسازی پوست ,
:: بازدید از این مطلب : 276
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 مرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: